RSS

Välkommen till Sveriges kunnigaste hundforum

Sveriges kunnigaste forum om hundar, för nybörjare till proffs.

Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer.

Registrera dig du också.

Mvh
Patrik

Första tecken på dräktighet?

Här kan du diskutera allt som rör Avel.

Re: Första tecken på dräktighet?

Inläggav jobbandeboxer » 11 jun 2008 17:41

Vad jag har förstått det som, så kan de flesta tecknen på dräktighet även synas vid en skendräktighet.

Har haft både skendräktiga och en dräktig tik hemma vid (inte jag som tog valparna så klart utan uppfödare). Både bukomfång, aptit, illamående (skumt illamående då de kräks men fortfarande ska ätta som grisar efteråt) samt förändringar av spenarna tyckte jag syntes både då hon var dräktig men även skendräktig. Däremot kring tre-fyra veckor kom s k fosterflytningar, seeeeeeega, långa och helt genomskinliga flytningar. Du kan INTE missa dem om hunden har dem, ser ut som en jätte snigel fart fram ungefär. Det ska tydligen variera hur mycket fosterflytningar hunden har, men på min var det obehagligt uppenbart... [smiley11.gif]

Förstår att det känns tufft. Men bra att du tar ansvaret med p spruta. Tänk på att ultraljud inte alltid är stensäkert, så var observant även om ultraljudet "friar" henne från dräktighet, så hon inte har någon enstaka valp i magen ändå.
jobbandeboxer
Lägre Klass
Lägre Klass

Re: Första tecken på dräktighet?

Inläggav Gunilla K » 20 jun 2008 00:32

Och att spruta är inte 100% säkert heller [smiley7.gif]
En tik som jag har ute på foder sprutades enligt "konstens alla regler", men ett foster blev kvar och fick opereras ut på dygn ca 63-64, det var levande men hela valpen var en enda stor missbildning . Så ropa inte hej förren tiken gått över tiden - även om det är sprutat [smiley11.gif]
"Det är ALLTID för tidigt att ge upp!"
http://husses.se
Användarvisningsbild
Gunilla K
Lägre Klass
Lägre Klass

Återgå till Hundavel