RSS

Välkommen till Sveriges kunnigaste hundforum

Sveriges kunnigaste forum om hundar, för nybörjare till proffs.

Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer.

Registrera dig du också.

Mvh
Patrik

försäkring..hur lång tid?

Här kan du ställa alla frågor som du undrar om din hund.

Inläggav Tessan* » 02 jan 2006 10:09

innan ni fick ev. pengar tillbaka efter besök hos vetrinär!..
Blev en operation på min vovve i fredags, och vet.kliniken direkt reglerade inte!!  utan fick snällt bet. hela operationen!..sitter nu och försöker få tag i handläggare på folksam!..(fullt utan möjlighet till att få plats i kön)
HUR lång tid har det tagit för er att få pengar tillbaka på försäkringen!?..

Therese
Tessan*
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav Tessan* » 02 jan 2006 10:21

*asch..behövs inget svar då jag fick tag i dom nu!..=)=)=)..
OMGÅENDE då dom har tomt i lådorna på anm.!?!..kan ju inte bli bättre då!..=)=)

Therese
Tessan*
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav Xa! » 02 jan 2006 12:54

Skönt att höra! Min erfarenhet av folksam är att det brukar gå fort, har löst sig omedelbart de fått pappren.
Har du ingen personlig kontakt med nån handläggare där??? Själv har jag det sen år tillbaka, vilket gör att jag har direktnummer och undkommer sk kö... Dessutom så har han all info och historik då jag alltid vänder mig till samma person. Snabb hjälp utan krångel
Tips till alla oavsett försäkringsbolag...
Xa!
Lägre Klass
Lägre Klass

Inläggav Tessan* » 02 jan 2006 13:18

jopp jag har kontakt med en handläggare!..men han har sem. till 9:e!..

men det löste sig ändå!..jag ville veta HUR man gör när man skall ha reglering av dom (folksam), jag har annars alltid direktreglerat hos vet.kliniken !..nu har jag bytt klinik, då "min" vet. har bytt!.. dom var mer motsättande till att reglera!..eller DOM, tanten som satt i kassan va det! men hon undrade även om jag VERKLIGEN hade råd och pengar, för mitt kort funkade inte första gången jag drog det!  . sedan tyckte hon kommentaren: - nu får du väl leva på makaroner och korv över nyår! passade sig istället för -GOTT NYTT ÅR på dig!..
Therese
Tessan*
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav Xa! » 02 jan 2006 13:24

Semester??!!!!?? Vad är det??!!?? Kan de väl inte ha bara sådär när man behöver dem...  Världen står ju inte still för det
Trist med sånt bemötande... En direktreglering är ju inga problem för en klinik då det enda de behöver göra är att faxa iväg ett papper o sen invänta svar via fax igen. PÅ vår klinik föredrar vi direktreglering då vi minskar pengahantering och ev krångel med täckning på kort osv... Skönt det löst sig iaf.
Hoppas du haft en trevlig nyårsafton (utan enbart korv o makaroner ) o jag önskar dig en god fortsättningXa!38719,5182060185
Xa!
Lägre Klass
Lägre Klass

Inläggav annah » 02 jan 2006 14:49

Hur kan det då komma sig att många kliniker tar extra betalt för att direktreglera? När det inte är något besvär?
felstavat....annah38719,5760648148
Krut kommer också i små paket!
http://annah.aktivhund.se
Användarvisningsbild
annah
Moderator
Moderator

Inläggav Xa! » 02 jan 2006 14:59

Säg det!?! Fråga kliniken som tar betalt för det så kan du säkert få svar...
Kanske finns de som ser faxen som besvär, kanske har fastnat i den vid tidigare tillfällen  eller oxå kanske de lider av andra kommunikationsproblem...
Xa!
Lägre Klass
Lägre Klass

Inläggav Virrig » 02 jan 2006 17:03

Vaaaa??? Tar en del veteriner extra för att direktreglera?
Tror itne att dom gjorde det när Gaija amputerade sin tå... Jag räknade på priset och tyckte att allt stämde. Skönt... Dessutom så fick vi gratis efterbesök också. Som en liten bonus. Kommer aldrig att byta veterinär!Doris38719,6696296296
Min hund inspirerar mig! =O)
Användarvisningsbild
Virrig
Elitklass
Elitklass

Hundras(er): Schäfer

Inläggav Tessan* » 02 jan 2006 17:32

jopp här i Gävle tas det ut 100kr i administrativ avgift!..
Jag har firat ett nytt år UTAN makaroner!..*fniss*..jag och hund firade med att gnaga på helstekt fläskfilé och slicka potatisgratäng!..vi snodde det ur grannens soptunna!....tycks ju se ut som en fattiglapp jag, så varför inte beté sig som en!..
Therese
Tessan*
Nybörjare
Nybörjare

Inläggav Tia » 02 jan 2006 19:40

Djursjukhuset i Malmö tar 90 kr för direktreglering och 350 eller omd et var 450 kr för stygnbortagning ( de vet så väl att djuren är försäkrade så de kan krydda räkningen hur de vill )
Tia
Lägre Klass
Lägre Klass

Nästa

Återgå till Allmänna Hundfrågor