Välkommen till Sveriges kunnigaste hundforum
Sveriges kunnigaste forum om hundar, för nybörjare till proffs.
Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer.
Registrera dig du också.
Mvh
Patrik
Rapport, MT / MH
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Rapport, MT / MH
Hej!
Jag råkade snubbla på en ny blankett på SBK:s hemsida (Fido): Rapport, MT / MH. Där kan man ange en massa om ett genomfört MH, och det står att den ska skickas in tillsammans med protokollen.
Däremot står det inget om denna blankett i Bestämmelser för MH. Nån som hört nåt om det här??
Jag råkade snubbla på en ny blankett på SBK:s hemsida (Fido): Rapport, MT / MH. Där kan man ange en massa om ett genomfört MH, och det står att den ska skickas in tillsammans med protokollen.
Däremot står det inget om denna blankett i Bestämmelser för MH. Nån som hört nåt om det här??
MVH
Anders A (som snart byter nick, jag vill absolut inte bli Champion enligt detta forums kriterier!)
Anders A (som snart byter nick, jag vill absolut inte bli Champion enligt detta forums kriterier!)
- Anders_A
- Lägre Klass

Re: Rapport, MT / MH
Jag har också sett det dokumentet. Pratade med D-RAS ansvarige och hon sa att det var ganska mycket nyheter och att vi kommer att ha en konferens i början av nästa år i distriktet.
Jag tror att blanketten ska användas om man har något att anmärka på hur mentalberskrivningen genomförts i sin helhet.
Har du fått svar från annat håll på din undran? Såg att tråden var gammal. :)
Jag tror att blanketten ska användas om man har något att anmärka på hur mentalberskrivningen genomförts i sin helhet.
Har du fått svar från annat håll på din undran? Såg att tråden var gammal. :)
- Zimbran
- Lägre Klass

- Hundras(er): Schäfer
Jag hoppas innerligt att ni har fått svar på detta!
Rapporten skall skickas in vid SAMTLIGA arrangemang MH/MT, oavsett anmärkning eller inte och är visst någon form av kvalitetssäkring.
Vi har upptäckt att den är ett ypperligt tillfälle att lyfta svagheter hos den egna banan för att de skall bli snabbt åtgärdade ;)
Info om denna fick vi från vårt distrikt i början av 2011.
Rapporten skall skickas in vid SAMTLIGA arrangemang MH/MT, oavsett anmärkning eller inte och är visst någon form av kvalitetssäkring.
Vi har upptäckt att den är ett ypperligt tillfälle att lyfta svagheter hos den egna banan för att de skall bli snabbt åtgärdade ;)
Info om denna fick vi från vårt distrikt i början av 2011.
Krut kommer också i små paket!
http://annah.aktivhund.se
http://annah.aktivhund.se
-

annah - Moderator

Ja, då får man väl säga grattis. Tyvärr finns det inga enhetliga informationsvägar från SBK till de enskilda funktionärerna. Ett av många skäl att jag återsänt mitt behörighetsbevis som beskrivare och övergått till annan verksamhet med hund.
MVH
- Anders_A
- Lägre Klass

4 inlägg
• Sida 1 av 1